REGULAMIN Eliminacji Międzypowiatowych XXXVIII Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno-Krajoznawczego
odsłon - 2822
piątek, 05 lutego 2010 18:27
OMTTK_2010
pttk_logo


  1. Uwagi wstępne
    Niniejszy regulamin zawiera ustalenia obowiązujące na terenie powiatu Jeleniogórskiego i Miasta Jelenia Góra oraz stanowi załącznik do obowiązującego Regulaminu OMTT-K (do wglądu w Z.O. PTTK „Sudety Zachodnie” w Jeleniej Górze, ul. 1 Maja 86 lub na stronie www.pttk-jg.pl).
  2. Organizator
    PTTK Oddział „Sudety Zachodnie” 58-500 Jelenia Góra ul. 1 Maja 86, tel. 075 /7525851, tel./fax. 075/7523627, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , www.pttk-jg.pl
  3. Etap międzypowiatowy
    1. Eliminacje międzypowiatowe odbędą się 27.03.2010 r. (sobota) o godz. 1000 w Zespole Szkół Technicznych „Mechanik” w Jeleniej Górze.
    2. W eliminacjach wezmą udział najlepsze trzyosobowe drużyny z eliminacji szkolnych w trzech pionach: szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne. Każdy podmiot (szkoła, koło, klub), która organizuje swoje eliminacje może zgłosić do dwóch drużyn w każdym pionie. Podstawą przyjęcia do eliminacji jest „Protokół z etapu szkolnego” (wzór w załączeniu).
    3. W ramach etapu międzypowiatowego przeprowadzone zostaną następujące konkurencje regulaminowe:
      • test krajoznawczy - 50 pytań, w tym ok. 50% o rejonie eliminacji, 40% o województwie i 10% o kraju,
      • test wiedzy turystycznej, topograficznej - 25 pytań, w tym 5 z historii, tradycji i zadań PTTK, 5 z zasad uprawiania turystyki kwalifikowanej i zdobywania odznak oraz 15 pytań z topografii,
      • test z samarytanki – 10 pytań z bezpieczeństwa i higieny wycieczkowania oraz ogólnych zasad udzielania pierwszej pomocy.
    Wszystkie testy mają charakter indywidualny. Ogólny czas na rozwiązanie testów wynosi 100 min. Na wynik drużyny składa się suma punktów uzyskanych przez wszystkich jej członków.
  4. Uwagi organizacyjne:
    1. Protokoły z etapu szkolnego będą przyjmowane do 13.03.2010 r. osobiście w siedzibie Organizatora, pocztą na jego adres lub emailem.
    2. Drużyny bez pełnoletniego opiekuna nie będą dopuszczone do eliminacji.
    3. Udział w imprezie jest całkowicie bezpłatny. Uczestnicy przyjeżdżają na własny koszt.
    4. Szczegółowe informacje o eliminacjach międzypowiatowych rozesłane zostaną jedynie do zgłoszonych w terminie jednostek.

Zaprasza
Kierownik Eliminacji - Andrzej Mateusiak