Zarząd Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie" wraz z redakcją „Nowin Jeleniogórskich" organizują w dniu 20 listopada 2011 r. wycieczkę nr 41. Wyjazd z Jeleniej Góry pociągiem o godz. 7.34 do Janowic Wielkich.

Trasa długości 15 km prowadzi przez północną część Rudaw Janowickich. Od stacji kolejowej szlakiem zielonym podchodzimy na wznoszący się na krańcu Zamkowego Grzbietu Zamek Bolczów. Ruiny tej średniowiecznej warowni górskiej należą do najbardziej malowniczych i oryginalnych w Sudetach (przy wznoszeniu doskonale wykorzystano naturalne ukształtowanie terenu). Z murów otwierają się ograniczone widoki na okolicę, przede wszystkim na Sokole Góry. Po obejrzeniu zamku schodzimy do Doliny Janówki mijając po drodze Głaziska Janowickie i Skalne Bramy. Kolejne ciekawe grupy skalne: Piec oraz Skalny Most spotykamy przy skrzyżowaniu dróg. Następnie szlakiem niebieskim podchodzimy na Starościńskie Skały, jedną z najpiękniejszych i najokazalszych grup skalnych w Rudawach Janowickich. Skałki granitowe o fantazyjnych kształtach tworzą na wierzchołku mały labirynt z przejściami, oknami, tunelami i małymi grotami. W dalszej części wędrówki przez Przełęcz Karpnicką (po drodze mijamy efektowną skałkę o nazwie Fajka) docieramy do schroniska Szwajcarka. Zatrzymujemy się tu na śniadanie przy ognisku. Po odpoczynku wchodzimy na Krzyżną Górę, najwyższy szczyt (654m) Gór Sokolich. Na wierzchołku platforma widokowa i siedmiometrowy żelazny krzyż. Poniżej w pobliżu nikłe ruiny średniowiecznego zamku Sokolec. Szlakiem czarnym schodzimy do Husyckich Skał i wspinamy się na Sokolik. Na znajdującą się na szczycie skalną turnię wiodą metalowe schody doprowadzające do platformy z której rozpościera się wspaniały widok na Karkonosze, Góry Izerskie, Kaczawskie i Kotlinę Jeleniogórską. W końcowej części wycieczki idziemy do Trzcińska, skąd o godz. 16.52 odjeżdżamy pociągiem do Jeleniej Góry. Wycieczkę prowadzi Wiktor Gumprecht z Mysłakowic.

Uczestnicy we własnym zakresie ubezpieczają się od następstw nieszczęśliwych wypadków, członkowie PTTK z opłaconą składką objęci są ubezpieczeniem zbiorowym.