Zarząd Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie” wraz z redakcją „Nowin Jeleniogórskich” organizują w dniu 19 września 2010 r. wycieczkę nr 31. Wyjazd z Jeleniej Góry pociągiem o godz. 8.15 do Lwówka Śląskiego, gdzie będzie czekał na turystów prowadzący wycieczkę Paweł Idzik z Wlenia.
Trasa długości 20 km. prowadzi przez Wzniesienia Płakowickie i Rów Zbylutowa w środkowej części Pogórza Kaczawskiego. Ze stacji kolejowej we Lwówku ruszamy szlakiem niebieskim przez kamienny most na Bobrze wybudowany w końcu XVIII wieku i podchodzimy na wzgórze Skałka, po wejściu do lasu mijamy kamienny krzyż pokutny. Przez wioski Dworek i Pieszków docieramy do Bielanki. Na skraju wsi budynek dawnego zajazdu „Pod Trzema Lipami” z godłem umieszczonym nad portalem, obok filialny kościół p.w. św. Anny z końca XVII w wzniesiony z wykorzystaniem starszej budowli. Z Bielanki drogą przez pola przekraczając nieczynną linię kolejową z Lwówka do Złotoryji idziemy do Zbylutowa. Oglądamy tu romańsko-gotycki kościół Wniebowzięcia NMP ze zróżnicowanym wyposażeniem z okresu renesansu i baroku. Przy polnej drodze na południe od zabudowań stoi bardzo oryginalny kamienny krzyż pokutny, jedyny posiadający u dołu ramion aureolę z prześwitem. W dalszej części wędrówki doliną Chmielnika dochodzimy do Chmielna. Tu również interesujący kościół p.w. Narodzenia NMP wybudowany w XIII-XIV wieku, z nielicznym, ale cennym wyposażeniem. Następnie szlakiem zielonym ścieżkami polnymi i leśnymi idziemy do Płakowic. Oglądamy tu jeden z najpiękniejszych obiektów renesansowych na Śląsku, wybudowany w połowie XVI wieku zamek Talkenbergów. Na wewnętrzny dziedziniec krużgankowy prowadzi bogaty, rozbudowany portal z fryzem z tarczami herbowymi. Wycieczkę kończymy przejściem do Lwówka Śląskiego, skąd o godz. 17.20 lub później odjeżdżamy autobusem PKS do Jeleniej Góry. Odbycie wycieczki daje 20 punktów do OTP i do odznaki regionalnej TDŚl. Uczestnicy we własnym zakresie ubezpieczają się od następstw nieszczęśliwych wypadków, członkowie PTTK z opłaconą składką objęci są ubezpieczeniem zbiorowym.