REGULAMIN RAJDU

II_ITDM_01
Jelenia Góra – Centrum – Ewangelicki Kościół Łaski.

KOMISJA TURYSTYKI MOTOROWEJ
ODDZIAŁU PTTK „SUDETY ZACHODNIE" W JELENIEJ GÓRZE

  1. Organizator: Komisja Turystyki Motorowej Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze.

  2. Kierownictwo rajdu:
    • Komandor: Jan Tyczyński.
    • Sekretarz: Maria Marcinkowska.

  3. Sponsorzy imprezy:
    • Zarząd Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze.
    • Urząd Miasta w Jeleniej Górze.
    • Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze.
    • Wydawnictwo Turystyczne „PLAN" w Jeleniej Górze.

  4. Cele rajdu:
    • Poznawanie obiektów ewangelickiej architektury sakralnej w Polsce.
    • Poznawanie kultury i historii ewangelików w Polsce.
    • Poznawanie zabytków UNESCO i klasy europejskiej w Polsce i na świecie.
    • Poznawanie skansenów i muzeów etnograficznych w Polsce.
    • Poznawanie parków narodowych w Polsce.
    • Upowszechnianie krajoznawstwa wśród turystów zmotoryzowanych.

  5. Termin rajdu: Rajd trwać będzie w okresie od 1 lutego do 31 października 2012 r.

  6. Warunki uczestnictwa w rajdzie:
    • Uczestnikami mogą być indywidualni turyści zmotoryzowani, którzy opłacą wpisowe i prześlą wypełnione karty zgłoszenia.
    • Zgłoszenie i ksero dowodu wpłaty wpisowego należy przesłać na adres: PTTK Oddział „Sudety Zachodnie", ul. 1 – go Maja nr 86, 58 – 500 Jelenia Góra, tel. 075 – 752 – 58 – 51, w terminie do 30 września 2012 r., e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • Uczestnicy rajdu ubezpieczają się we własnym zakresie.

  7. Wpisowe:
    • Wpisowe za udział w rajdzie wynosi 25 zł od załogi. Maksymalnie załoga może liczyć 5 osób. Należy wpłacić na konto PTTK Oddział „Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze, nr: BZ WBK S.A. 61 1090 1926 0000 0005 1400 0193, z dopiskiem „Ewangelicka architektura sakralna w Polsce".
    • Z chwilą wpływu zgłoszenia i wpisowego na wskazane konto, organizator rajdu przesyła „Kartę rajdową".

  8. Punktacja rajdu:
    • Za potwierdzony pieczątką pobyt i zwiedzane obiektów ewangelickiej architektury sakralnej, w tym użytkowanych przez inne wyznania oraz użytkowane przez osoby prawne i prywatne, z opisem - 30 pkt.
    • Za potwierdzony pieczątką pobyt i zwiedzane innych obiektów ewangelickiej architektury, np. szkoła, pastorówka, kantorówka, cmentarz, pomnik, tablica pamiątkowa, itp., z opisem - 10 pkt.
    • Za dostarczone i podpisane zdjęcie lub widokówkę zwiedzanego obiektu ewangelickiej architektury sakralnej, max 1 zdjęcie danego obiektu - 5 pkt.
    • Za potwierdzone pieczątką zwiedzanie zabytku UNESCO lub klasy europejskiej z opisem, - 15 pkt.
    • Za potwierdzone zwiedzanie skansenu, muzeum etnograficznego z opisem - 15 pkt.
    • Za potwierdzone zwiedzanie parku narodowego w Polsce, z opisem - 15 pkt.
    • Za potwierdzony udział w imprezie motorowej organizowanej przez PTTK, max. 10 imprez - 10 pkt.
    • Za potwierdzony udział w imprezie kulturalnej organizowanej w ewangelickim obiekcie sakralnym, np. koncert, z opisem, max. 10 imprez - 10 pkt.

  9. Uwagi do punktacji i potwierdzeń:
    • W ramach uczestnictwa w rajdzie należy zwiedzić, co najmniej 2 obiekty ewangelickiej architektury sakralnej w Polsce, z opisami w karcie rajdowej.
    • Potwierdzenie pobytu należy uzyskać w danym obiekcie, w miejscowości.
    • Potwierdzenie pobytu należy uzyskać u organizatora imprezy motorowej, kserokopię programu – regulaminu imprezy motorowej dołączyć do karty rajdowej.
    • Zabytki UNESCO i klasy europejskiej, parki narodowe, muzea etnograficzne, skanseny w Polsce wg. wykazu zawartego w książeczce wycieczkowej MOT, wydanej przez Komisję Turystyki Motorowej PTTK z opisami oraz inne muzea etnograficzne, skanseny w Polsce, również z opisami.
    • Uwzględnione będą obiekty – zabytki z wykazu UNESCO, znajdujące się poza granicami Polski wraz z opisami.
    • Nadesłane zdjęcia i widokówki należy opisać i przesłać na kartach rajdowych.
    • Do punktacji będą brane pod uwagę tylko oryginalne karty rajdowe i ich kserokopie.

  10. Obowiązki uczestnika. Po zakończeniu rajdu, karty rajdowe wraz z opisami i zdjęciami należy przesłać na adres organizatora, tj. Oddział PTTK „Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze, ul. 1 – go Maja 86, 58 – 500 Jelenia Góra, w terminie do dnia 31 października 2012 r. Do przesyłki należy dołączyć znaczek na przesyłkę zwrotną.

  11. Świadczenia organizatora.Po zakończeniu i podsumowaniu rajdu załoga otrzyma:
    • Sprawozdanie z rajdu i listę załóg biorących udział w imprezie.
    • Plakietkę rajdową dla załóg sklasyfikowanych.
    • Dyplomy dla załóg sklasyfikowanych.
    • Nagrody dla załóg sklasyfikowanych na miejscach 1 – 3.
    • Upominki dla załóg sklasyfikowanych na miejscach 4 – 12.

  12. Postanowienia końcowe:
    • Rajd został zarejestrowany pod numerem /2012 przez KTM ZG PTTK.
    • Kierownictwo rajdu zastrzega sobie prawo ostatecznej interpretacji niniejszego regulaminu.
    • Karty rajdowe wraz ze zdjęciami pozostają w dokumentacji organizatora rajdu.
    • Organizator rajdu nie ponosi odpowiedzialności cywilnej w przypadku szkód powstałych w czasie trwania rajdu na osobie lub mieniu.

  13. Załącznik: Karta zgłoszenia.

Komandor rajdu:
Jan Tyczyński
PTM Nr 3638