REGULAMIN eliminacji międzypowiatowych XXXVII Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno-Krajoznawczego
odsłon - 1975
sobota, 21 lutego 2009 22:00
REGULAMIN
eliminacji międzypowiatowych
XXXVII Ogólnopolskiego Młodzieżowego
Turnieju Turystyczno-Krajoznawczego
z-ekomttk09
  1. Uwagi wstępne
    Niniejszy regulamin zawiera ustalenia obowiązujące na terenie powiatu Jeleniogórskiego i Miasta Jelenia Góra oraz stanowi załącznik do obowiązującego Regulaminu OMTT-K (do wglądu w Z.O. PTTK „Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze, ul. 1 Maja 86).
  2. Organizator
    PTTK Oddział „Sudety Zachodnie" 58-500 Jelenia Góra ul. 1 Maja 86
    tel. 075/7525851, tal./fax. 075/7523627, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
  3. Etap międzypowiatowy
    1. Eliminacje międzypowiatowe odbędą się 04.04.2009 r. (sobota) o godz. 1000 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Jeleniej Górze.
    2. W eliminacjach wezmą udział najlepsze trzyosobowe drużyny z eliminacji szkolnych w trzech pionach: szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne. Każdy podmiot (szkoła, koło, klub) może zgłosić do dwóch drużyn w każdym pionie. Podstawą przyjęcia do eliminacji jest „Protokół z etapu szkolnego" (wzór w załączeniu).
    3. W ramach etapu międzypowiatowego przeprowadzone zostaną następujące konkurencje regulaminowe:
      1. Test krajoznawczy - 50 pytań, w tym ok. 50% o rejonie eliminacji, 40% o województwie i 10% o kraju,
      2. Test wiedzy turystycznej, topograficznej - 25 pytań, w tym 5 z historii, tradycji i zadań PTTK, 5 z zasad uprawiania turystyki kwalifikowanej i zdobywania odznak oraz 15 pytań z topografii,
      3. Test z samarytanki - 10 pytań z bezpieczeństwa i higieny wycieczkowania oraz ogólnych zasad udzielania pierwszej pomocy.
    Wszystkie testy mają charakter indywidualny. Ogólny czas na rozwiązanie testów wynosi 100 min. Na wynik drużyny składa się suma punktów uzyskanych przez wszystkich jej członków.
  4. Uwagi organizacyjne:
    1. Protokoły z etapu szkolnego będą przyjmowane do 20.03.2008 r. osobiście w siedzibie Organizatora, pocztą na jego adres lub mailem.
    2. Drużyny bez pełnoletniego opiekuna nie będą dopuszczone do eliminacji.
    3. Udział w imprezie jest całkowicie bezpłatny.
    4. Szczegółowe informacje o eliminacjach międzypowiatowych rozesłane zostaną jedynie do zgłoszonych w terminie jednostek.