RnR2018  RNR_01  RNR_02

W niedzielę na wycieczkę

Zarząd Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie” wraz z redakcją „Nowin Jeleniogórskich” zapraszają we wtorek 1 maja 2018 r. na wycieczkę nr 11 w ramach tegorocznego Rajdu na Raty. Wyjazd pociągiem o godz. 8.35 do Szklarskiej Poręby Górnej.

Trasa wycieczki długości 14 km przebiega w zachodniej części Pogórza Karkonoskiego. Od stacji kolejowej drogą obok cmentarza dochodzimy do położonego na zboczu Sowińca neoromańskiego kościoła Bożego Ciała (wewnątrz obrazy Wlastimila Hofmana). Następnie szlakiem niebieskim przez Sowiniec (na szczycie malownicze Sowie Skały), obok domu Wlastimila Hofmana (wybitny polski malarz mieszkał tu w latach 1946-70), dochodzimy do Złotego Widoku – punktu widokowego na Karkonosze i dolinę Kamiennej. W pobliżu Chybotek – blok skalny o wadze około 20 ton, dający się łatwo rozkołysać. Ścieżką leśną schodzimy do Doliny Kamiennej i dalej do Wodospadu Szklarki. Wodospad o wysokości 13.3 m (drugi pod względem wysokości w polskich Karkonoszach) utworzony jest przez potok Szklarkę w malowniczym wąwozie o skalistych zboczach, obok znajduje się schronisko PTTK Kochanówka. Od wodospadu idziemy do Żółtej Skały (okazałe urwisko skalne na prawym brzegu Kamiennej, pokryte żółtym porostem, od którego wzięła nazwę), tu skręcamy w prawo i wzdłuż Czarnej Płóczki podchodzimy do Drogi pod Reglami. Droga ta biegnąca Karkonoskim Padołem Śródgórskim oddziela Główny Grzbiet od Pogórza Karkonoskiego. Traktem tym przez Trzy Jawory docieramy do Jagniątkowa. Na skraju miejscowości wchodzimy na Kotliska, dużą granitową skałę, na której znajdują się liczne kociołki wietrzeniowe. Z południowego zbocza roztacza się piękny widok na Śnieżne Kotły. W Jagniątkowie oglądamy kościół p.w. Miłosierdzia Bożego i autobusem MZK nr 15 odjeżdżamy do centrum Jeleniej Góry. Wycieczkę prowadzi Jolanta Kupeć z Dziwiszowa.

Uczestnicy we własnym zakresie ubezpieczają się od następstw nieszczęśliwych wypadków, członkowie PTTK z opłaconą składką objęci są ubezpieczeniem zbiorowym.