REGULAMIN RAJDU

SZLAKIEM OBWAROWANYCH ŚREDNIOWIECZNYCH MIAST
Kraków – fragment murów obronnych – Brama Floriańska.

KOMISJA TURYSTYKI MOTOROWEJ
ZO PTTK „SUDETY ZACHODNIE” W JELENIEJ GÓRZE

  • Organizator rajdu:
    Komisja Turystyki Motorowej Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie” w Jeleniej Górze.

  • Kierownictwo rajdu:
    • Komandor: Jan Tyczyński.
    • Sekretarz: Maria Marcinkowska.
  • Sponsorzy imprezy:
    • Zarząd Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie” w Jeleniej Górze.
    • Wydawnictwo Turystyczne „PLAN” w Jeleniej Górze.

  • Cele rajdu:
    • Poznawanie architektury obwarowanych średniowiecznych miast w Polsce, również dawnych.
    • Poznawanie kultury i historii Polski.
    • Poznawanie zabytków znajdujących się na liście UNESCO w Polsce i na świecie.
    • Poznawanie zabytków klasy europejskiej w Polsce.
    • Poznawanie pomników historii w Polsce.
    • Poznawanie skansenów i muzeów, wystaw etnograficznych w Polsce.
    • Poznawanie parków narodowych w Polsce.
    • Upowszechnianie krajoznawstwa wśród turystów zmotoryzowanych.

  • Termin rajdu:
    Rajd trwać będzie w okresie od 01.01.2019 do 31.10.2019 r.

  • Warunki uczestnictwa w rajdzie, opłata na pokrycie kosztów realizacji imprezy:
    • Uczestnikami mogą być indywidualni turyści zmotoryzowani, którzy dokonają opłaty i prześlą wypełnione karty zgłoszenia.
    • Maksymalnie załoga może liczyć 5 osób.
    • Opłata na pokrycie kosztów realizacji imprezy wynosi 25 zł od załogi.
    • Opłatę tę należy dokonać przelewem na konto PTTK Oddział „Sudety Zachodnie” w Jeleniej Górze, nr: BZ WBK S.A. 61 1090 1926 0000 0005 1400 0193, z dopiskiem „ Średniowieczne miasta w Polsce”.
    • Zgłoszenie i ksero dowodu opłaty na pokrycie kosztów realizacji imprezy należy przesłać na adres: PTTK Oddział „Sudety Zachodnie”, ul. 1 – go Maja nr 86, 58 – 500 Jelenia Góra, tel. 75 – 752 – 58 – 51,  w terminie do 30 września 2019 r., e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • Uczestnicy rajdu ubezpieczają się we własnym zakresie.
    • Z chwilą wpływu zgłoszenia do tut. Oddziału i opłaty na wskazane konto, organizator rajdu przesyła „Kartę rajdową”.

  • Punktacja rajdu:
    • Za potwierdzone zwiedzanie obwarowanego średniowiecznego miasta w Polsce, również dawnego miasta, z opisem        - 50 pkt.
    • Za potwierdzone zwiedzanie zabytku UNESCO, zabytku klasy europejskiej, z opisem                    - 15 pkt.
    • Za potwierdzone zwiedzanie pomnika historii, z opisem    - 15 pkt.
    • Za potwierdzone zwiedzanie muzeum, skansenu, muzeum etnograficznego, wystawy etnograficznej, z opisem        - 15 pkt.
    • Za potwierdzone zwiedzanie parku narodowego w Polsce, z opisem                                     - 15 pkt.
    • Za potwierdzony udział w imprezie motorowej PTTK    - 10 pkt.

  • Uwagi do punktacji i potwierdzeń:
    • W ramach uczestnictwa w rajdzie należy zwiedzić, co najmniej 2 obwarowane średniowieczne miasta w Polsce i na Kresach.
    • Potwierdzenie pobytu należy uzyskać w mieście.
    • Potwierdzenie pobytu należy uzyskać u organizatora imprezy motorowej, program imprezy motorowej przesłać w załączeniu do karty rajdowej, pieczątka PTM.
    • Zabytki UNESCO i klasy europejskiej, parki narodowe, muzea etnograficzne, skanseny w Polsce wg wykazu zawartego w książeczce wycieczkowej MOT, wydanej przez Komisję Turystyki Motorowej PTTK z opisami oraz inne muzea, w tym etnograficzne, skanseny w Polsce, wystawy, również z opisami.
    • Pomniki historii w Polsce, zgodnie z rozporządzeniami Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
    • Uwzględnione będą obiekty – zabytki z wykazu UNESCO na świecie z opisami.
    • Nadesłane zdjęcia i widokówki należy opisać lub przesłać na kartach rajdowych.
    • Polskie pomniki historii nie będą jednocześnie uwzględniane, jako zabytki UNESCO i klasy europejskiej.
    • Bilety wstępu i pieczątki wklejone do kart rajdowych, nie będą uznawane, jako potwierdzenie pobytu w zwiedzanym zabytku.
    • Do punktacji będą brane pod uwagę tylko oryginalne karty rajdowe lub ich kserokopie.

  • Obowiązki uczestnika.
    Po zakończeniu rajdu, karty rajdowe wraz z opisami i zdjęciami należy przesłać na adres organizatora, tj. Oddział PTTK „Sudety Zachodnie” w Jeleniej Górze, ul. 1 – go Maja 86, 58 – 500 Jelenia Góra, w terminie do dnia 10 listopada 2019 r.

  • Świadczenia organizatora.
    Po zakończeniu i podsumowaniu rajdu załoga uczestnicząca w rajdzie otrzyma:
    • Sprawozdanie z rajdu i listę załóg biorących udział w imprezie.
    • Plakietkę rajdową.
    • Dyplomy dla załóg sklasyfikowanych na miejscach 1 – 6.
    • Nagrody dla załóg sklasyfikowanych na miejscach 1 – 3.
    • Upominki dla załóg sklasyfikowanych na miejscach 4 – 12.

  • Postanowienia końcowe:
    • Rajd został zarejestrowany pod numerem 7/2019 przez KTM PTTK.
    • Kierownictwo rajdu zastrzega sobie prawo ostatecznej interpretacji niniejszego regulaminu.
    • Karty rajdowe wraz z załącznikami i zdjęciami uczestników pozostają w dokumentacji organizatora rajdu.
    • Organizator rajdu nie ponosi odpowiedzialności cywilnej w przypadku szkód powstałych w czasie trwania rajdu na osobie lub mieniu.

  • Załącznik: Karta zgłoszenia.                          

Regulamin do pobrania [389.69 KB]