1. Dolnośląska Komisja Imprez na Orientację, zwana w dalszej części Regulaminu Komisją, jest zespołem Dolnośląskiego Porozumienia Oddziałów PTTK.
  2. Komisja działa zgodnie:
    • ze Statutem PTTK
    • z Regulaminem Dolnośląskiego Porozumienia Oddziałów PTTK
    • oraz z niniejszym Regulaminem
  3. Terenem działania Komisji jest Dolny Śląsk. Komisja może działać na innym terenie na podstawie upoważnienia Komisji InO ZG PTTK.
  4. Siedzibą Komisji jest Biuro Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze ul. 1 Maja 86.
  5. Komisja grupuje wokół swojej działalności organizacje, kluby, koła PTTK, szkoły oraz inne organizacje z terenu określonego w pkt. 3, a działające w zakresie popularyzacji imprez na orientację.
  6. Komisja inicjuje, organizuje, koordynuje i nadzoruje działalność poszczególnych jednostek w zakresie imprez na orientację, a w szczególności:
    • Opracowuje Dolnośląski Kalendarz Imprez na Orientację
    • Przyznaje imprezom rangę regionalną na wniosek organizatora
    • Prowadzi system współzawodnictwa o nazwie „Puchar Dolnego Śląska w Marszach na Orientację", opracowuje jego kalendarz, powołuje sędziego głównego rozgrywek i komisję odwoławczą oraz przedkłada konferencji sprawozdawczo-programowej propozycje zmian jego regulaminu.
    • Podejmuje działania w kierunku popularyzacji i promocji imprez na orientację na terenie Dolnego Śląska.
    • Występuje do stosownych władz z wnioskami o dotację do organizowanych imprez, systemu współzawodnictwa oraz szkolenia kadry programowej za pośrednictwem oddziałów PTTK.
  7. Komisja składa się z 5 - 15 osób i wybierana jest na Konferencji sprawozdawczo-wyborczej. Ilość członków Komisji określa Konferencja. Komisja wybierana jest na okres 4 lat. Konferencja, poprzez podjęcie uchwały, decyduje o kierunkach i programie działania wybranej Komisji.
  8. Komisja, każdego roku zwołuje konferencję sprawozdawczo-programową, w której udział biorą przodownicy Ino i przedstawiciele organizatorów imprez na orientację z terenu Dolnego Śląska oraz inne zaproszone przez Komisję osoby.
  9. Spośród członków Komisji wybierany jest Przewodniczący, Zastępca Przewodniczącego oraz Sekretarz. W zależności od potrzeb oraz ilości członków Komisji wybierani mogą być również inni funkcyjni członkowie Komisji. W przypadku braku oddzielnej funkcji skarbnika obowiązki takie pełni Zastępca Przewodniczącego.
  10. Wszyscy członkowie Komisji pełnią swe funkcje społecznie.
  11. Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów, przy czym dla ważności uchwał wymagana jest obecność co najmniej połowy członków komisji. W razie równości głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego.
  12. Komisja może powoływać tematyczne zespoły robocze. Do zadań zespołów należy przygotowanie dokumentów - propozycji do zatwierdzenia na posiedzeniach Komisji lub wykonanie określonych zadań, których zakres ustaliła Komisja. W skład zespołów roboczych mogą wchodzić osoby spoza składu Komisji. Pracami zespołu kieruje wyznaczony członek Komisji.
Regulamin zatwierdzono na Konferencji Programowej w dniu 29.11.2008 r. w Przesiece.